KépzéseinkHírek50 éves a GanzNévadóPályázatainkTÁMOP 2.2.5.BTÁMOP 3.1.1AMETHEFOP 3.1.3/BHEFOP 3.1.3ZárókonferenciaBaján AntalHorváth JózsefNagyné Ferenczi CsillaLászló KrisztinaKépekLeonardo 2013KEHOP-5.2.11-16-2016-00023IskolatörténetSzabályzatokTanfolyamokVersenyeinkMunkatársakIskolai könyvtárDiákokDiákalapítványVideókVersenyeredményekKépekMédiaSportGÖKSzülői munkaköz.TámogatókKözbeszerzésSzakmák éjszakájaHivatkozásokNyitóoldal
 
További weblapok Minőség, hatékonyság, esélyegyenlőség (Innováció a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskolában) innovacio. ganzszki.hu A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intérmény, referenciahely: ganzreferencia. ganzszki.hu GÖK Műszaki klub: muszakiklub. ganzszki.hu A Ganz Ábrahám Szakközépiskola könyvtárának honlapja: konyvtar. ganzszki.hu





Legutolsó frissítés:
2017. Aug. 31. 22:01
Jelenleg 12 látogató tartózkodik az oldalon.Összes látogató 2009 szeptember óta: 428915Ezt az oldalt 1951 alkalommal jelenítették meg 2009 szeptember óta. Ebből az egyedi letöltés 1821 volt.





HEFOP Kedves Kollégák! Hozzászólásomban a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskola szövegértés-szövegalkotás moduljairól , tapasztalatainkról szeretnék beszámolni. A módszer egyik legfontosabb jellemzője, hogy a modulok nem követik az időrendet, hanem tematikusan épülnek fel. Pl. Az eposz modul – Homérosz: Odüsszeia, Iliász; Vergilius: Aeneis; Zrínyi: Szigeti veszedelem; Petőfi: A helység kalapácsa; Varró Dániel: Túl a Maszat hegyen.című műveket dolgozza fel. Vagyis az eposz műfaji sajátosságait vizsgálja az ókori irodalomtól kezdve egészen napjaink irodalmáig. Újdonsága még e programcsomagnak, hogy a tananyag is eltér a hagyományostól. Ahogy az eposznál láthattuk Varró Dániel nevét, valamennyi modulra jellemző, hogy a mai magyar és világirodalom képviselői is megjelennek, gyakran olyan művekkel, amelyek sokkal közelebb állnak a 14-16 éves tanulókhoz, mint a hagyományos tananyag költői – írói. A munkatankönyvek felépítése sem hagyományos: minden modul első része egy-egy bevezető – ráhangoló, amelynek a feladatai azt mérik fel, hogy milyen előismeretekkel rendelkeznek a diákok az adott témával kapcsolatban. Ezután a szövegek feldolgozása következik, rengeteg feladattal, majd pedig a tanulandó ismeretanyag. A kérdések – feladatok gyakran ismétlődnek, többféle módon kell a diákoknak az elsajátított ismeretanyagot rendszerezni. Természetesen a tanárnak is több feladata lesz az órákra való felkészülés során, hiszen ezek a munkatankönyvek nem a frontális osztálymunkára épülnek, hanem a kooperatív módszerekre. Amikor 9. osztályban ezeket a módszereket elkezdtük alkalmazni, először sok problémával kellett megküzdenünk. Például a csoportmunka során akadtak néhányan, akik úgy gondolták, hogy nekik nem kell dolgozniuk, vagy amikor véleményt kellett alkotniuk mondjuk egy versről, akkor nem találtak a tankönyvben előírt értelmezést. Mostanra viszont ezek a problémák már kezdenek eltűnni. Eredményeink Az előbbiekből következik az egyik legszembetűnőbb eredmény: a diákok nem félnek kimondani a saját véleményüket, hiszen tudják, hogy itt nem csak egy jó megoldás létezik. Megtanulták azt is, hogyan kell véleményt alkotni, hogyan kell érvelni. Összehasonlítva a hefopos módszer szerint tanulókat a hagyományos osztályokkal, az érveléssel, műértelmezéssel biztos, hogy könnyebben boldogulnak. És ez nemcsak a magyar tantárgy esetén jelent előnyt, sőt a diákok későbbi életére, boldogulására is hatással lesz. Mivel nagyon sok szövegértelmezési feladat található a munkatankönyvben, a szövegértés gyakorlására is több lehetőségünk van. Pozitívum az is, hogy nagyon sok feladat esetén egyszerre több képességet is fejlesztünk: például sok rajzos feladat van, sokszor el kell játszani bizonyos jeleneteket, bele kell képzelniük magukat különleges élethelyzetekbe. Kérjük tekintsék meg az órákon készült pillanatképeket! Negatívumok Ahogy minden új és régi módszernek, ennek is van negatívuma. Ilyen például a csoportmunka során az értékelés nehézsége, a nyelvtan háttérbe szorítása és az érettségi követelményektől való eltérés. Talán ez az utolsó a legnagyobb probléma, amit kénytelenek vagyunk mi, tanárok orvosolni azzal, hogy szelektálunk a HEFOP tananyagai közül – ami egyébként megengedett, hiszen nem kötelező valamennyi modult megtanítani, illetve beiktatjuk azokat a tananyagokat, ami feltétlen szükséges ahhoz, hogy valaki sikeres érettségi vizsgát tegyen. Zalaegerszeg, 2008. február 6. Gerencsérné Horváth Eszter
László Krisztina
www.nfu.hu
Webdesign és programfejlesztés:
Tüske Balázs (tuskebganz@freemail.hu)
Legfrissebb oldalak:KEHOP-5.2.11-16-2016-00023Szakmák éjszakájaKépzéseink 2017/2018Koller Nándor Matematika és Informatika VersenyKözösségi szolgálatos szerződésekVersenyeredményekIskolaújságIngyenes Office 365Történelmi filmajánlóECDLAutósiskolaKépzéseink
További hirdetések...
Legújabb videó:
Egészségnap diákoknak (www.zegtv.hu)Legújabb képgalériák:
Végzős osztályok
Szalagavató HírlevélFeliratkozásLeiratkozás
Legújabb hírek:Techtogether Junior Zalaegerszeg pályaorientációs rendezvény
2016. Jan. 8. (Péntek)
Felhívás a 2016-os Helikon Ünnepségekre
2015. Dec. 14. (Hétfő)
További hírek...IskolaújságÖrökségünk '48 történelmi vetélkedő - országos 1. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
Magyarok Európában vetélkedő - országos 5. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
További cikkek...
Elérhetőségeink: Címünk:
8900 Zalaegerszeg,
Gasparich u. 27.
Telefonszámunk:
06-92 596-372
E-mail címünk:
info@ganzszki.hu
OM azonosító:
203067
Zalaegerszegi SzC azonosító:
202104
Alapítvány adószámai: Ganz Ábrahám Diákalapítvány 18955400-1-20