KépzéseinkHírek50 éves a GanzNévadóPályázatainkTÁMOP 2.2.5.BTÁMOP 3.1.1AMETHEFOP 3.1.3/BHEFOP 3.1.3ZárókonferenciaBaján AntalHorváth JózsefNagyné Ferenczi CsillaLászló KrisztinaKépekLeonardo 2013KEHOP-5.2.11-16-2016-00023IskolatörténetSzabályzatokTanfolyamokVersenyeinkMunkatársakIskolai könyvtárDiákokDiákalapítványVideókVersenyeredményekKépekMédiaSportGÖKSzülői munkaköz.TámogatókKözbeszerzésSzakmák éjszakájaHivatkozásokNyitóoldal
 
További weblapok Minőség, hatékonyság, esélyegyenlőség (Innováció a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskolában) innovacio. ganzszki.hu A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intérmény, referenciahely: ganzreferencia. ganzszki.hu GÖK Műszaki klub: muszakiklub. ganzszki.hu A Ganz Ábrahám Szakközépiskola könyvtárának honlapja: konyvtar. ganzszki.hu





Legutolsó frissítés:
2017. Aug. 31. 22:01
Jelenleg 12 látogató tartózkodik az oldalon.Összes látogató 2009 szeptember óta: 428915Ezt az oldalt 1601 alkalommal jelenítették meg 2009 szeptember óta. Ebből az egyedi letöltés 1506 volt.





Idegen nyelv A programban résztvevő osztály: 10 C Ganz Ábrahám Székhelyiskola A projektről általában: Az NFT HEFOP 3.1.3-as pályázatának idegen nyelvi modulját szeretném az alábbiakban bemutatni. A programban résztvevő tavalyi 9.C osztályt 14 fővel a 2006-2007-es tanév második félévétől vettem át, s a pályázat programcsomagjai is körülbelül erre az időre váltak hozzáférhetővé az Interneten. A programcsomagokat kezdetben csak a páratlan számú osztályokra dolgozták ki, ma már azonban hozzáférhetőek a páros számú osztályok programcsomagjai is. A 9-es évfolyam számára kidolgozott programcsomag 10 modult tartalmaz különböző témákban. A modulokat áttekintve megállapítható, hogy a legapróbb részletekig tartalmazzák a kompetencia alapú oktatás jellemzőit, azaz a készségek, képességek fejlesztését, az alkalmazásképes tudást középpontba helyező oktatást, illetve ezek eszközrendszerét, pl. a problémaközpontú tanítást, felfedeztető tanítást-tanulást, tevékenységen alapuló fejlesztést. Mindez azonban nem lehet újdonság a hosszabb ideje idegen nyelvet tanítók számára, hiszen a paradigmaváltás már régebben lezajlott ezen a területen, az új típusú nyelvkönyvekkel áttértünk a kommunikatív nyelvtanításra. Ez lehetett oka annak, hogy az idegen nyelvi modul programcsomagjait csak kiegészítő, az oktatást mintegy színesebbé tevő anyagként ajánlották a programban résztvevő kollégáknak. A pályázat azonban nemcsak a programcsomagok alkalmazását jelentette, a számítógépes modulokon megismerkedtünk ugyanis a Sulinet Digitális Tudásbázis keretrendszerével, annak alkalmazási lehetőségeivel. A rendszer segítségével lehetővé válik az önálló tananyag, illetve tesztek készítése, szerkesztése. A képzéseken bemutatott információs és kommunikációs technológiák, multimédiás hardvereszközök használata, a pár- és csoportmunkához szükséges könnyen mozgatható padok mind-mind segítenek a módszertani kultúra megváltoztatásában, frissítésében. A programcsomagról részletesen: A programcsomag 9. évfolyam számára összeállított 10 modulja nagy változatosságot mutat több tekintetben is. A modulok célcsoportja a 14-17 éves tanulók, típusai lehetnek a kreatív kommunikációt, az Internet használatát, illetve a projektmunkát fejlesztő modulok. A célnyelvi szintkövetelmény sem egységes, néhány modul A2-es szintű, többségük viszont B1es szintű. Közös pont viszont a modulok multikulturális jellege, ami komoly háttértudást feltételez a diákok részéről. A programcsomag moduljait áttanulmányozván kezdő szintű csoportomnak csak 3-at tudtam kiválasztani, hogy azok mind a nyelvi szintet, mind témáját tekintve számukra megfeleljen. A tanári példányok nagyon jól kiszolgálják a tanárokat. Igaz, kell is ez a segítség, hogy jól és sikeresen kezemben tudjam tartani az órát. A modulok feszített tempót diktálnak, szerkesztői fegyelmezett, sokrétű tudással rendelkező diákokkal számolhattak. Az új tanítási stílus jegyében a tanárnak a frontális munka helyett inkább a tanulásszervezés a feladata, az osztálymunkát is a háttérből irányítja. A modulok megvalósításakor a legnagyobb mértékben támaszkodtam a tanári példányban leírtakhoz, s ez alapos felkészülést jelentett számomra. Igyekeztem az adott időkereten belül maradni, hogy sikerüljön a modult a jelzett 4 vagy 5 tanóra alatt lebonyolítani, de előfordult, hogy egy-két lépést ki kellett hagynom. A kiválasztott modulok fő célja az egymással való társalgás, egymás kérdezése volt a célnyelven, megadott témáról. Szerencsés volt, hogy a modul tartalmazott 3-4 kezdő kérdést, s ezek után már a diákok is könnyen kitaláltak még kérdéseket. Komoly kihívást jelentett azonban számukra a célnyelven való társalgás. A kérdéseket és válaszokat a megadott nyomtatványokon jegyzetelni kellett a későbbi feldolgozás érdekében, ez okozott némi problémát egyes tanulóknál, akiknek egyébként is nehezen megy az írás. A modulok tartalmaztak prezentációkat is, ezek helyett inkább fogalmazásokat készíttettem. A tanulók többsége ugyanis képtelen arra, hogy más diáktársára hosszabb ideig odafigyeljen. Az értékelési lap kitöltését is mellőztem, mert alkalmatlannak bizonyultak arra, hogy a másik munkájára építő kritikát tegyenek. Pozitív tapasztalatok: A modulokat értékelvén sok pozitív tapasztalatról tudok beszámolni. Szembetűnő volt a diákok lelkesedése az új iránt. Jó szervező készségük is megmutatkozott a feladatmegoldások során, a csoportok kialakításánál is aktívak voltak, képesek voltak viszonylag gyorsan váltani, amikor más társsal kellett csoportot alakítani. Tetszett nekik, hogy nagyobb kezdeményező szerephez jutottak, s ezzel jól is éltek több helyzetben. A számítógép, az Internet használata is népszerű volt a diákok körében, látszik, hogy ezen a területen nagyon otthonosan érzik magukat, a megadott témákhoz kerestek egyéb érdekességeket, fényképeket. Negatív tapasztalatok: A negatívumok a célnyelven való társalgásban nyilvánultak meg, igaz, hogy vannak olyan tanulók, akik anyanyelven sem szívesen közlik gondolataikat. A csoportmunkánál is előjött az a gyakori probléma, hogy a jobbak dolgoznak a lustábbak, gyengébbek helyett is. Gondot jelentett az is, hogy a tananyag csak egy-két fénymásolt lapon jelent meg, a magyar oktatás ismeretanyaggal megterhelt tankönyveinek világában ez egy idő után komolytalan hozzáállást eredményezett. Kihívást jelentett a csoportmunkák, párbeszédek értékelése is. Ideális az lenne, ha ez a kompetencia alapú, főleg a kooperatív technikákra épített oktatás jóval szélesebb körben elterjedne, a tanulók az általános iskolából már olyan készségeket, képességeket hoznának magukkal, hogy az új módszertan, a tanítás, tanulásszervezés folyékonyan, hatékonyabban menjen, hiszen a középiskolában a tananyag elmélyítése, bővítése a cél az érettségi komoly követelményei miatt. Nagyné Ferenczi Csilla
www.nfu.hu
Webdesign és programfejlesztés:
Tüske Balázs (tuskebganz@freemail.hu)
Legfrissebb oldalak:KEHOP-5.2.11-16-2016-00023Szakmák éjszakájaKépzéseink 2017/2018Koller Nándor Matematika és Informatika VersenyKözösségi szolgálatos szerződésekVersenyeredményekIskolaújságIngyenes Office 365Történelmi filmajánlóECDLAutósiskolaKépzéseink
További hirdetések...
Legújabb videó:
Egészségnap diákoknak (www.zegtv.hu)Legújabb képgalériák:
Végzős osztályok
Szalagavató HírlevélFeliratkozásLeiratkozás
Legújabb hírek:Techtogether Junior Zalaegerszeg pályaorientációs rendezvény
2016. Jan. 8. (Péntek)
Felhívás a 2016-os Helikon Ünnepségekre
2015. Dec. 14. (Hétfő)
További hírek...IskolaújságÖrökségünk '48 történelmi vetélkedő - országos 1. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
Magyarok Európában vetélkedő - országos 5. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
További cikkek...
Elérhetőségeink: Címünk:
8900 Zalaegerszeg,
Gasparich u. 27.
Telefonszámunk:
06-92 596-372
E-mail címünk:
info@ganzszki.hu
OM azonosító:
203067
Zalaegerszegi SzC azonosító:
202104
Alapítvány adószámai: Ganz Ábrahám Diákalapítvány 18955400-1-20