KépzéseinkHírek50 éves a GanzNévadóPályázatainkIskolatörténetSzabályzatokTanfolyamokVersenyeinkMunkatársakIskolai könyvtárDiákokDiákalapítványVideókVersenyeredményekKépekMédiaSportGÖKSzülői munkaköz.TámogatókKözbeszerzésSzakmák éjszakájaHivatkozásokNyitóoldal
 
További weblapok Minőség, hatékonyság, esélyegyenlőség (Innováció a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskolában) innovacio. ganzszki.hu A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intérmény, referenciahely: ganzreferencia. ganzszki.hu GÖK Műszaki klub: muszakiklub. ganzszki.hu A Ganz Ábrahám Szakközépiskola könyvtárának honlapja: konyvtar. ganzszki.hu





Legutolsó frissítés:
2017. Aug. 31. 22:01
Jelenleg 9 látogató tartózkodik az oldalon.Összes látogató 2009 szeptember óta: 428624Ezt az oldalt 70357 alkalommal jelenítették meg 2009 szeptember óta. Ebből az egyedi letöltés 40878 volt.





Hírek

Leonardo Mobilitás projekt 2011

2011. Dec. 1. 14:34

 

Le Mans, Franciaország

November 13-án 10:10-kor szállt fel a gépünk a Liszt Ferenc repülőtérről. A két órás repülőutat nagyon élvezték a fiúk, különösen a felszállás alatti gyorsulást. A magasból szép kilátás nyílt az alattunk lévő felhőrétegekre és néha a hegyekre, folyókra. A Charles de Gaulle reptéren összeszedtük a csomagjainkat és elsétáltunk az alatta lévő pályaudvarra. A 15:55-ös TGV alig több mint egy óra alatt elvitt minket a Párizstól 200 km-re lévő Le Mans-ba. Az állomáson Maryline, Kékélia és Stephane fogadott minket, majd elkísérek a szállásra (Centre Gué Bernisson, a város keleti felén, egy szép tó mellett; egyfajta diákszálló). A szálláson minden nap reggelit, meleg vagy csomagolt ebédet, illetve meleg vacsorát kaptunk.

Az első hétfő hivatalos látogatásokkal telt. Üdvözölt minket a Le Mans Sud iskola igazgatója, és gyakorlati oktatásvezetője, majd megnéztük a tanműhelyeket, a diákok társalgóját, a könyvtárat, és a tanári szobát. Az autószerelő tanműhelyben a magyar diákok beindíthattak egy régebbi versenyautót.

Az iskola ebédlőjében elfogyasztott ebéd csak az első volt a francia gasztronómia területén szerzett tapasztalataink sorában (előétel: füstült lazacos halfalatkák, citromos almával; főétel: hal/rántott hússzelet; csokis, pudingos desszert). A francia ételek között gyakori a különböző módon elkészített hal – párolva, sütve, pástétomként, salátában. Előételnek inkább salátákat, zöldségeket esznek, és inkább nyersen, mint párolva. Köretként is gyakoribb a zöldségféle, mint a magyar asztalokon. Desszertként vagy az étkezés befejezéseként pedig sajtot fogyasztanak. A nálunk elég drága Camembert és Brie sajtok minden otthonban megtalálhatók, és olcsó, kedvelt ételek.

A délután a polgármesteri hivatalbeli fogadással és a középkori óvárosban tett látogatással telt. A polgármester képviselője elmesélte, hogy fiatalkorában Magyarországon járt egy francia focicsapattal, de a balatonfürediek ellen játszott meccset sajnos elvesztették. A vereségben a magyar pálinka kóstolgatása nagy szerepet játszott. A városi fogadásról készült kép és egy rövid cikk megjelent a szerdai Le Mans Quest újságban.

Másnap, kedden délelőtt megnéztük a város szélén lévő Technoparkban az Auto-mobile Sport Academy-t, ahol autóversenyzőket, illetve versenyautó-szerelőket képeznek. Beleülhettünk néhány kiállított versenyautóba, és körbevezettek minket a szerelőcsarnokban. A Junior Team motorversenyző- iskolában Da-mien Saulnier korábbi motorversenyző fogadott, és megmutatta a felkészítés alatt álló versenymotorokat, a kiállítótermet, sőt a versenyzőket és motorjaikat szállító lakókamiont. Délután a magyar diákokat elvitték a gyakorlati oktatóhelyekre, és bemutatták őket a szervizek vezetőinek. Megbeszélték a másnapi munkakezdés időpontját, és az utazás módját. Volt, akire csak egy 20 perces séta várt, de olyan diák is volt, aki villamossal és busszal utazva  ¾ óra alatt jutott el a munkahelyére.

A szakmai gyakorlat november 16-án kezdődött. Munkaruhát, acélbetétes bakancsot mindannyian hoztak magukkal, mert a cégek kérték. Az első héten megismerték a munkahelyek rendjét, a szerelő(ke)t, aki mellé beosztották őket, és számos kihívással találkoztak. A feladatok a szervizek jellegétől függően változtak. A Moteur Huger (ejtsd: Motor Üzsé) elsősorban gyors autókkal foglalkozott, és éppen egy Honda projektben vett részt, így Belső Dávidnak sok olyan dologra volt lehetősége, amit addig még nem próbált.

A Peugeot (Hunyadi László), Volkswagen (Dóra Richárd) és Mercedes (Berta Ferenc) márkaszervizekben elsősorban saját márkájú autókat szervizeltek, köztük luxusjárgányokat és terepjárókat is. A La Riviere (Végh Tamás) ugyan Citroen márkaszerviz volt, valójában azonban átlagos méretű, minden típus javítását vállaló műhelyről volt szó. A Norauto szervize elsősorban gyorsszerviz, amely rövid határidejű, kevésbé bonyolult javításokat vállal.

A hét végén, szombaton Párizsba kirándultunk. Ismét meglepett minket, hogy a TGV alig több mint egy óra alatt tette meg a fővárosig a 200 km-es utat. A Montparnasse vasútállomásról elmetróztunk az Eiffel-torony közelébe, és sétahajóra szálltunk. Elhajóztunk egészen a Notre Dame-ig, majd a szigetet megkerülve vissza az Eiffel toronyig. Jó idő volt, szép fotókat készíthettünk. Az Eiffel-toronytól elsétáltunk a Diadalívig, majd a Champs Elysées-n végig a Concord-térig. Párizs híres bevásárló-utcáján az évnek ebben a szakában karácsonyi vásárt tartanak. Más városokban nem kezdődik ilyen korán, de a párizsi vásár nemzetközi jellegű, és nagyon nagy. A vásárban mindenki megtalálhatja a megfelelő ajándékot: a matrioska-babától a szép tűzzománc-képekig, a féldrágakő gyűrűtől a plüss előkéig. Persze csak akkor, ha van pénze megfizetni, mert a párizsi ár kb. másfélszerese a Le Mans-inak. A Tuirelliák kertjén átsétálva elértük a Louvre piramisait. A nagy piramison át bejutottunk a híres múzeum előterébe, és a térkép segítségével az ősi kultúrák csarnoka felé vettük az irányt. A Húsvét-szigeteki kőszobrok mellett számos más csodát láttunk. A fiúkat a Mona Lisa érdekelte a legjobban. Meglepte őket, hogy milyen kicsi a kép. Mindig nagy tömeg veszi körül, ezért nehéz róla képet készíteni.

A Louvre hatalmas komplexum. A régi királyi palotából múzeummá alakított épületben 17 km-t kellene gyalogolnunk, ha minden tárlóra szeretnénk egy pillantást vetni. Mindez rengeteg idő lenne, ezért a múzeumi térképen bejelölik azt az útvonalat, amilyen a leghíresebb műtárgyak elérhető. A séta így is kb. 3 órás, viszont a kiállítás vaku nélkül fotózható, és minden perce megéri.

Vasárnap végre pihenhettek a diákok. Délelőtt így is jutott idő egy városi sétára, délután pedig megnéztük a Musée de Vert természettudományi kiállítását. Az állandó kiállítás (helyi állatok – róka, bagoly, borz, stb. – mellett egy időszaki dinoszaurusz-kiállítást is láttunk. A teljes csontvázak, a fogakkal teli álkapcsok, és a Velociraptor hasítókarma láttán egyikünk sem kívánkozott vissza abba a korba: legfeljebb az étlapon szerepelhettünk volna, ott is csak desszertként.

A második héten reggeltől késő délutánig dolgoztak a diákok. Ritkán maradtak munka nélkül, és már jól eligazodtak mind a szervizekben, mind a városi közlekedésben. Esténként elfáradva értek a szállásra, de azért a napi beszélgetések, internetes chat-partik nem maradtak el. Egy-egy nap a városban vagy a környéken is sétát tettek.

Míg a fiúk dolgoztak, én órákat tartottam az iskolában. Idén kevesebbet, mint tavaly, de azért így is voltak érdekes tapasztalataim. Az egyik nyelvi laborban készítettek velem egy kb. ¾ órás interjút. A diákok előre megírták a kérdéseket, és azokat tették fel. Különböző témákat választottak (ételek, ruházkodás, magyar himnusz, klasszikus zene, stb.), és párokban készültek fel. A labor segítségével minden rövid interjút fel is vettek. Egy közgazdasági osztályban Magyarország és az Európai Unió kapcsolatáról beszéltem. A történelem szakos francia kolléga kérésére az EU-bővítés folyamata, a belépés okai, a belépés utáni változások, és a gazdasági válság hatásai kerültek szóba. Az angol előadás megértésével nem volt gondjuk a diákoknak, a nehezebb részeknél pedig a tanár úr, vagy az ügyesebb angolosok elmagyarázták a többieknek a lényeget. Más osztályokban Magyarországot mutattam (földrajzi helye, alapvető adatok, ételek, stb.). A diákok érdeklődőek voltak, kérdeztek, még egy-egy magyar szót is megtanultak.

Szombaton a tengerparti San Maloba utaztunk TGV-vel. Ezen a napon is szerencsénk volt: felszállt a köd, és derült, meleg idő volt egész nap. A kétórás út unalmát hamar feledtette a tenger látványa. A várfal magasából letekintve mindenki a partra kívánkozott: közelebbről is meg akarta nézni a tengert. Volt, aki cipőjét-zokniját lehúzva sétált bele a tengerbe. Bár figyelmeztettem a fiúkat, hogy a hullámok könnyen megtréfálhatják az embert, akadt, aki combig vizes lett. A tengerparti kagylógyűjtés után a közeli parti erőd felé indultunk. Már eddig is kiderült a csapat néhány tagjáról: ha valamire fel lehet mászni, arra fel is kell mászniuk, addig nem nyugszanak. Itt volt lehetőségük kibontakozni: az erőd sziklákra épült, amelyeket megmászva meg lehetett kerülni az épületet. A kilátás és a jó fotók megérték a fáradtságot. Sétánkat a várfalon folytattuk, majd egy másik, romos erődben megnéztük Chatoubriand francia költő, miniszter és nagykövet sírját. A miniszter nem véletlenül nyugszik ilyen elhagyatott helyen: holtában nem kívánt mást hallani, csak a tengert és a szelet.

San Malo óvárosában tett sétánk során számos üzletet és szép kirakatot láttunk. A város a boltok és éttermek városa, ide pihenni, kikapcsolódni járnak az emberek. Kikötője elég mély a nagy kompok, és sétahajók fogadásához is. Aki a vitorlás hajókat kedveli, felszállhat a Király csillagának fedélzetére, vagy hajózhat egy kisebben, ahol vitorlakezelésből órákat is vehet. A tartalmas nap után vonatunk fél tízkor ért Le Mans-ba, ahol várt ránk a késői vacsora, és a megérdemelt alvás. A vasárnap pihenéssel telt, a fiúk későn ébredtek. Nagy örömünkre aznap kétszer is volt húsétel, és este egy tortát is felszeltünk.

Minden diák szépen megállta a helyét. A szervizekben mind a velük dolgozó szerelők, mind a vezetők elégedettek voltak velük. Rutint szereztek a gyakran előforduló munkák során (olajcsere, fékek javítása/ cseréje, stb.), és végezhettek olyan javításokat is, amelyek komolyabb kihívást jelentettek, vagy amit először csináltak (ponyvatartó szerkezet összeállítása, motor kiemelése, stb.).

A minősítések jók, néhány esetben kiválóak lettek. Az egyetlen kritikus pont az idegennyelv-használat volt. A 7 diákból csak kettő érettségizett angolból, a többiek németet tanultak korábban és a 24 órás felkészítés túl rövid alapos nyelvtudás megszerzésére. Ennek ellenére mindannyian boldogultak: megtanultak francia szavakat is, és ahol a beszéd nem ment, segített a mutogatás vagy a Google-fordító. Az Europass-bizonyítványok elkészültek, mi pedig lassan pakolunk és indulunk haza. Addig még vár ránk egy interjú, egy focimeccs a Magyarországon járt diákokkal, és egy múzeumlátogatás (24 órás autómúzeum). Végül délután 4-kor a búcsúpartin elbúcsúzunk az iskola vezetőitől, tanáraitól, és a szervizek vezetőitől.

Le Mans, 2011. december 1.

Karóczkai Éva

További hírek

Techtogether Junior Zalaegerszeg pályaorientációs rendezvény

Tovább...

2016.1.8.

Felhívás a 2016-os Helikon Ünnepségekre

Tovább...

2015.12.14.

Hungaroring

Tovább...

2015.9.15.

Himusz-Szózet mondó verseny

Tovább...

2015.1.22.

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

Tovább...

2012.5.22.

Itt vannak a történelemérettségi megoldásai

Tovább...

2012.5.9.

Itt vannak a 2012-es matekérettségi megoldásai

Tovább...

2012.5.8.

Itt vannak a 2012-es magyarérettségi megoldásai

Tovább...

2012.5.7.

EZÜST-TÁNC

Tovább...

2012.4.28.

Arany, ezüst, bronz

Tovább...

2012.4.28.

Pneumatika - III. hely

Tovább...

2012.4.25.

FOCI-HÍREK

Tovább...

2012.4.24.

Kiemelkedő rímelő

Tovább...

2012.4.22.

Leonardo Mobilitás projekt 2011

Tovább...

2011.12.1.

Országos Harry Potter-ismereti verseny

Tovább...

2011.5.29.

Öko nap

Tovább...

2010.10.10.

Biztonságosan közlekedni egy életúton

Tovább...

2010.10.10.

Gépész szakmai diákkonferencia

Tovább...

2010.6.8.

Gépész sikerek

Tovább...

2010.4.23.

INNO-TÉR

Tovább...

2010.4.15.

www.nfu.hu
Webdesign és programfejlesztés:
Tüske Balázs (tuskebganz@freemail.hu)
Legfrissebb oldalak:KEHOP-5.2.11-16-2016-00023Szakmák éjszakájaKépzéseink 2017/2018Koller Nándor Matematika és Informatika VersenyKözösségi szolgálatos szerződésekVersenyeredményekIskolaújságIngyenes Office 365Történelmi filmajánlóECDLAutósiskolaKépzéseink
További hirdetések...
Legújabb videó:
Egészségnap diákoknak (www.zegtv.hu)Legújabb képgalériák:
Szalagavató
Végzős osztályok HírlevélFeliratkozásLeiratkozás
Legújabb hírek:Techtogether Junior Zalaegerszeg pályaorientációs rendezvény
2016. Jan. 8. (Péntek)
Felhívás a 2016-os Helikon Ünnepségekre
2015. Dec. 14. (Hétfő)
További hírek...IskolaújságÖrökségünk '48 történelmi vetélkedő - országos 1. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
Magyarok Európában vetélkedő - országos 5. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
További cikkek...
Elérhetőségeink: Címünk:
8900 Zalaegerszeg,
Gasparich u. 27.
Telefonszámunk:
06-92 596-372
E-mail címünk:
info@ganzszki.hu
OM azonosító:
203067
Zalaegerszegi SzC azonosító:
202104
Alapítvány adószámai: Ganz Ábrahám Diákalapítvány 18955400-1-20